Aktualności

XXVIII Ogólnopolska Pielgrzymka Bankowców na Jasną Górę (11-12 maja 2013r.)

W dniach 10-11.05.2013 r. odbyła się doroczna pielgrzymka Bankowców na Jasną Górę. Tegoroczna pielgrzymka była już XXVIII i przygotowało ją Duszpasterstwo Bankowców z Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej.

Duszpasterstwo Bankowców Diecezji Rzeszowskiej licznie uczestniczyło w pielgrzymce. Dwie grupy z Rzeszowa poszerzyły pielgrzymkę o nawiedzenie jeszcze kilku miejsc, min. Świętego Krzyża, Sanktuarium Bożego Grobu w Miechowie oraz Klasztoru Sióstr Norbertanek w Imbramowicach. Zwiedziliśmy także zamek w Pieskowej Skale.

Zobacz zdjęcia z pielgrzymki Kliknij!

Bankowcy z Rzeszowa przybyli na Jasną Górę tuż po godzinie 9.00 rano w sobotę. Po oficjalnym zarejestrowaniu ponad 130 osobowej grupy pielgrzymów przyszedł czas na chwilę prywatnej rozmowy z Czarną Madonną w Kaplicy Cudownego Obrazu. O godz. 10.00 w bazylice jasnogórskiej ks. prałat prof. dr hab. Sławomir Nowosad z KUL w Lublinie poprowadził wykład na temat rewolucji antropologicznej, ideologii totalitarnej - gender, jaka odbywa się na naszych oczach.

O godz. 11.00 bankowcy z całej Polski uczestniczyli we Mszy św. pod przewodnictwem biskupa Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej Mariana Rojka. Następnie o godz. 13.30 rozważali Mękę Pańską na nabożeństwie Drogi Krzyżowej na Wałach Jasnogórskich. O godz. 15.00 bankowcy zgromadzili się w Kaplicy Cudownego Obrazu, by ostatni raz w tym roku pomodlić się wspólnie przed obliczem Czarnej Madonny.

Ale dla bankowców z Rzeszowa pielgrzymka miała swój dalszy ciąg. Jeszcze w tym samym dniu dwa z trzech autokarów z pątnikami skierowały się do sanktuarium Świętego Krzyża. Mimo później godziny, dzięki uprzejmości misjonarzy oblatów rzeszowscy pielgrzymi zwiedzili kościół, krużganki i kryptę dawnego opactwa benedyktynów. Po błogosławieństwie relikwiami Świętego Krzyża mogli wyruszyć w dalszą drogę.

Dzień zakończyliśmy obiadokolacją i noclegiem w Skorzeszycach. Nazajutrz zaś zmierzaliśmy w kierunku Miechowa.

W Miechowie spotkaliśmy się z przewodnikiem - zresztą byłym pracownikiem banku - który przybliżył nam historię miasta i specyfikę zakonu bożogrobców, przybyłych z Jerozolimy do tego miejsca w XII wieku. Mimo chłodnej pogody podziwialiśmy piękno sanktuarium, do którego pielgrzymowali polscy królowie, między innymi Władysław Łokietek.

Niestrudzeni bankowcy wyruszyli następnie do Imbramowic. Po Mszy św. odprawionej przez ks. Janusza w Sanktuarium Męki Pańskiej, czekał na nas obiad w rozmównicach przy klasztorze.

Siostry norbertanki postarały się, aby nam niczego nie zabrakło. Pokrzepieni na ciele i duchu podążyliśmy w dalszą drogę do zamku w Pieskowej Skale

Ta warowna budowla na
Szlaku Orlich Gniazd zalicza się do zabytków polskiego Odrodzenia. Renesansowe krużganki skutecznie chroniły nas przed deszczem. We wnętrzach zamku podziwialiśmy ekspozycje muzealne, wśród których nie zabrało obrazów pędzla Jacka Malczewskiego, czy Olgi Boznańskiej.

I to był ostatni punkt dwudniowej pielgrzymki bankowców. Pozostało nam wracać do Rzeszowa i czekać na następną pielgrzymkę.