Aktualności

Pielgrzymka do Czernej

czerna202326.08.2023 r. o godz. 7.00 rano bankowcy z ks. Januszem Sądelem wyruszyli na pielgrzymkę do Czernej. Po drodze zatrzymaliśmy się w Opactwie Mniszek Benedyktynek w Staniątkach. Poznaliśmy 800 - letnią historię klasztoru sióstr modlących się stale liturgią godzin. Zobaczyliśmy wczesnogotycki kościół z kaplicą Matki Bożej Bolesnej i średniowieczne rzeźby, a wśród nich krzyż z umęczonym ciałem Pana Jezusa. Około południa przybyliśmy do Czernej. Wizytę w Klasztorze Karmelitów Bosych rozpoczęliśmy Mszą św. celebrowaną przez ks. Janusza.

Czytaj więcej...

Pielgrzymka do Pasierbca

pasierbiec202322 lipca 2023 r. bankowcy wybrali się na pielgrzymkę do Pasierbca. O godz. 7.00 rano wyruszyliśmy z Rzeszowa. Przed wizytą w sanktuarium ks. Janusz Sądel zaplanował dla nas wędrówkę Głównym Szlakiem Beskidu Wyspowego. Około godz. 9.00 wysiedliśmy w Rozdzielu na przełęczy Widoma. Zdobyliśmy górę Kamionna (802 m n.p.m.) i Pasierbicką Górę (764 m n.p.m.). Ok. godz. 11:45 przybyliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu, gdzie przywitał nas ks. Andrzej Kmiecik, który przybliżył nam historię sanktuarium i postać Jana Matrasa budowniczego przydrożnej kamiennej kapliczki w 1822 r.

Pielgrzymka Bankowców po Północnych Włoszech - "Włochy mniej znane"

wmz2023tmW dniach 27 maja - 2 czerwca 2023 r. bankowcy uczestniczyli w pielgrzymce po Północnych Włoszech będącej inicjatywą ks. Janusza Sądela. Ks. Janusz poprowadził nas po drogach prowadzących do niezwykłych, mniej znanych miejsc i do poznania wielu świętych.

Z dziennika pielgrzymiego bankowców:

27 maja 2023 r. (sobota), 2.00 w nocy - grupa 46 bankowców na czele z ks. Januszem odjeżdża autokarem sprzed budynku Kurii Diecezjalnej w Rzeszowie, 10.00 - przybywamy do Wiednia, 10:30 - Msza św. na Kahlenbergu; ok. 19:00 - przybywamy do miejscowości Silea w Terviso i do hotelu, 20.00 - obiadokolacja;
zdjęcia Bogusia Jurka: tutaj

28 maja 2023 r. (niedziela)
, 7.00 - śniadanie, 7.45 - odjazd do San Romedio w okolicach Trydentu, sanktuarium św. Romediusza składa się z sześciu kościołów - kaplic zbudowanych na przestarzeni do 1000 r. do 1918 r. na półce skalnej, należy pokonać 131 schodów by znaleść się w najstarszym kościele z X w. św. Romediusza,

Czytaj więcej...

XXXVIII Ogólnopolska Pielgrzymka Bankowców na Jasną Górę 13-14.05.2023 r.